WRITING COMPREHENSION
05-06.05.20
Painting
Готуємося до контролю говоріння
30.04.20
Painting
23-24.04.20
Grammar
The Past Perfect Continuous Tense
https://www.youtube.com/watch?v=gVkQrA1Mjuc
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.04.20
Grammar
The Past Perfect Tense
https://www.youtube.com/watch?v=vq6x9Am6lBI
---------------------------------------------------------------
17.04.20
Painting
--------------------------------------------------------------------
16.04.20
09 - 10.04.20
The Earth Is Our Home
03.04.20
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02.04.20
https://www.youtube.com/watch?v=2F1RrGwp_go
Natural Disasters
1) Translate Conditional sentences 1 into English:
1. Якщо я отримаю гарну оцінку, я буду дуже радий.
2. Якщо він прийде вчасно, ми прийдемо на вечірку о шостій.
3. Моя мама спече пиріг, якщо ми зробимо уроки вчасно.
4. Якщо погода буде гарна, ми підемо гуляти.
2) Use Past Perfect or Past Perfect Continuous:
(повні речення!)
(повні речення!)
1. We (come) yesterday by 6.
2. Yesterday before you came I (clean) my room for two hours.
3. I was so tired yesterday because I (do) my hometasks for three hours.
4. She (cook) dinner before I came.
3) Do № 1, 2, 4, 5 (записати речення, розкриваючи дужки - тільки вказані номери - 4 речення!)
----------------------------------------------------------------------------------
05-06.05.20
Painting
Готуємося до контролю говоріння
Розповідь про улюблену картину
PLAN OF DESCRIPTION
1. Artist’s name.
2. Name of the picture.
3. Background information.
4. What you can see in the
picture (people and objects).
5. Genre.
6. Colours, shades, techniques.
7. Your impressions, thoughts;
feelings and emotions.
For example:
“The Return of the Prodigal Son” by Rembrandt
1-2. I
am standing in front of Rembrandt’s picture “The Return of the Prodigal Son”.
(I am looking
at the picture …)
3. Rembrandt
(1606-1669) was a Dutch artist; he worked in the historical and religious
genres, created brilliant portraits. “The Return of the Prodigal Son” was
painted in 1666-1669 and was one of the later Rembrandt’s pictures.
4. In
this picture we can see the moment when the father welcomes the son back from
his wanderings.
5. It is made on the Bible theme. (It is made in the genre of … .)
6. I
like the way he depicts people and his sensitivity and the darkness of his
colours. Rembrandt’s use of colour and light and shade always impress viewers.
7. It’s
such an evocative picture – one, which I could just look at for ages.
(I
find the picture fascinating. I think it is a remarkable picture.
When
you look at this picture you feel … .
It makes you think about … .)
---------------------------------------------------------------
30.04.20
Painting
1) Think about:
p. 175, ex. 1
2) Listening and Reading
The National Gallery Collection
1.Watch the video twice, listen to the speaker.
While second listening, turn on the subtitles to check up youself.
2. Watch this short video, read the subtitles.
3. p.176-177, ex.5 - read and translate the text.
Hometask: think about your favourite paintings (3-5). Be ready to tell about them and their authors in the nearest future.
--------------------------------------------------------------------------------
23-24.04.20
Grammar
The Past Perfect Continuous Tense
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.04.20
Grammar
The Past Perfect Tense
---------------------------------------------------------------
17.04.20
Painting
1) Exercises:
p. 171, ex. 1 - make as many sentences as you can (усно)
p. 171, ex. 2 - find the definitions
2) New words:
GENRE - what does it mean?
what is the difference between GENRE and STYLE?
Watch a funny video to find out what genres can be.
портрет - portrait
пейзаж - landscape (морський пейзаж - seascape)
натюрморт - still life
That's all for today!
(No hometask)
Happy Easter! --------------------------------------------------------------------
16.04.20
Друзі, ми завершили тему "Природні лиха"!
Ваші твори про найжахливіші погодні умови, які вам довелося пережити, я перевірила - помилки виправила великими літерами, а зайве взяла у лапки, оцінка - після твору. Молодці!
Триває голосування за ваші творчі роботи (мотиватори).
На даний момент в лідерах Данііл Толмачов і Данііл Шевченко (вітаю!), але до кінця карантину ситуація ще може помінятися - тож голосуйте за найкращих на вашу думку.
Нова тема
Art In Our Life. The World Of Painting.
1) Think about...
Do people need art? Why?
Can we live without art?
Are you interested in painting?
What is the difference between painting and drawing?
Have you ever visited an art-gallery? Where?
What was your impression?
Do you have favourite painters? Paintings?
2) And now...for your relaxation and thinking about beauty!..
Do you know this painter? Have you seen this painting?
3) New Words (p.169 +)
art - мистецтво
artist - митець
painter - художник
painting - картина (намальована)
picture - картина (а також фото)
fame - слава
genre - жанр
masterpiece - шедевр
scene - сцена (намальована)
theme - тема
image - образ
to depict - зображувати
to devote - присвячувати
to propagate - пропагувати
to represent - представляти
to inspire - надихати
to influence - впливати
outstanding - видатний
prominent - видатний
distinguished - такий, що відрізняється від інших
brilliant - блискучий
Task: work with the new words - learn them, try to make your own sentences.
(надсилати не треба:)
---------------------------------------------------------------------------------
09 - 10.04.20
The Earth Is Our Home
Ми завершуємо тему.
На вихідних (11-12.04) виставляю тематичну.
Що вам обов'язково було зробити, щоб успішно завершити тему?
1. Проект (мем / мотиватор / демотиватор)
Майже всі виконали це завдання успішно, ваші роботи отримали багато приємних відгуків, триває голосування за ваші проекти - переможець (той учень, чий проект збере найбільшу кількість лайків) після карантину отримає приз.
Хто не виконав - є сенс подивитися роботи однокласників тут
2. Твір-мініатюра
про найжахливіші погодні умови, які ви пережили, або про які чули / читали. Роботу розмістити тут:
3. Тест "Умовні речення І типу"
на сайті "На Урок" - код 664024
термін - до пт.10.04 (14.00)
4. Тест з аудіювання за відео "Nature Is Speaking"
на сайті "На Урок" - код 857639
термін - до сб.11.04 (15.00)
(Перед проходженням останнього тесту раджу передивитися ці 7 відео - нижче на цій сторінці, бажано з субтітрами.)
Бажаю успіхів!
-----------------------------------------------------------------------
03.04.20
1) Grammar review - Conditional Sentences
Task: Ex. 1, p. 162 (надсилати не треба - це тільки тренування, закріплення матеріалу).
2) Reading
Ex. 2, p. 162 - read and complete the sentences (усно).
HOMETASK
p.161, ex.8 - write a paragraph (6-8 sent.) about the most terrible weather you have ever experienced. (Use the texts from this Unit)
Put it here:
https://ru.padlet.com/nata60382/4j3ehjg6nakn
Як користуватися Padlet ?
(це дууууже просто! - простіше ніж надсилати роботи на ел. пошту або навіть у вайбер)
1. Перейти за посиланням.
2. Перед вами буде "стіна" - в будь-якому місці зробити подвійний клік мишкою.
3. Відкриється віконце (поле) на стіні.
4. В цьому полі пишемо текст (або додаємо готовий, тобто написаний вами заздалегідь).
5. Можна додавати фото, посилання тощо..
У разі виникнення ПИТАНЬ - пишіть мені на вайбер або ел.пошту.
https://ru.padlet.com/nata60382/4j3ehjg6nakn
Як користуватися Padlet ?
(це дууууже просто! - простіше ніж надсилати роботи на ел. пошту або навіть у вайбер)
1. Перейти за посиланням.
2. Перед вами буде "стіна" - в будь-якому місці зробити подвійний клік мишкою.
3. Відкриється віконце (поле) на стіні.
4. В цьому полі пишемо текст (або додаємо готовий, тобто написаний вами заздалегідь).
5. Можна додавати фото, посилання тощо..
У разі виникнення ПИТАНЬ - пишіть мені на вайбер або ел.пошту.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
02.04.20
Today we continue speaking about NATURAL DISASTERS.
1) And first I'd like you to watch this video:
what is the difference between typhoon, cyclone and hurricane?
(if it is difficult for you to comprehend, turn on the subtitles)
2) Welcome to my Padlet!
Vote for the projects you like!
3) Task
p.157-158, ex.3 (test)
What natural disasters are described in the text?
Do the test and send me today (e-mail / Viber).
4) Hometask
p.158-159, ex.4 - read and translate, refer the paragraphs to the disasters.
------------------------------------------------------------------------------
Natural Disasters
До вашої уваги пропоную 7 відео з циклу "Nature Is Speaking", насолоджуйтеся!
Слухайте уважно, якщо будуть складнощі, можете вмикати субтітри.
Через певний час за цими відео вам буде
надана нескладна перевірочна робота (на розуміння змісту відео) - це
буде написано у ел.щоденнику.
https://www.youtube.com/results?search_query=nature+is+speaking
https://www.youtube.com/results?search_query=nature+is+speaking
Комментариев нет:
Отправить комментарий